Üç büyük emekli sendikasından Ankara’da ortak ses: ‘Sorunlarımız ortak, çözümümüz birlikte’

Tüm Emeklilerin Sendikası, DİSK/Dev Emekli-Sen ve Emekli Meclisleri Sendikası’nın çağrısıyla Ankara’da yapılan Emeklilerin Ortak Geleceği Çalıştayı’nın sonuç bildirgesi açıklandı. Çalıştaya emekli örgütlerinin yanı sıra emek ve meslek örgütleri, demokratik kitle örgütleri, siyasi partiler ve çok sayıda emekli katıldı. Bildirgede, Türkiye’nin ekonomik kriz, gelir adaletsizliği, yoksullaşma ve demokratik hak kayıplarının yaşandığı bir süreçten geçtiği belirtilirken, bu süreçten en fazla etkilenen kesimlerden birinin emekliler olduğu ifade edildi. ‘MİLYONLARCA EMEKLİ YOKSULLUK SINIRININ ALTINDA YAŞIYOR’ Çalıştayda yapılan değerlendirmelerde emekliliğin anayasa ve uluslararası sözleşmelerle güvence altına alınmış temel bir hak olduğu vurgulandı. Bildirgede, “Bugün milyonlarca emekli açlık ve yoksulluk sınırının altında yaşam mücadelesi vermektedir” denildi.…